România are în acest moment puţin peste 300 de kilometri de autostradă. Circulăm astăzi pe pe A1 Bucureşti – Piteşti, începută de Nicolae Ceauşescu şi finalizată în 2000. Pe A2, Bucureşti – Constanţa, lucrările au demarat în 2000 cu un credit BEI şi au fost finalizate pe bucăţi. În vară au mai fost inauguraţi 21 de kilometri între Murfatlar – Constanţa, dar tronsonul Cernavodă – Medgidia a rămas fără constructor, fiind şi el relicitat. Promisiunile de finalizare sunt pentru vara anului viitor, când, spun autorităţile, vom merge la mare pe autostradă. Pe Autostrada Transilvania (A 3) au fost finalizaţi doar 54 de kilometri la Gilău, restul tronsoanelor rămânând fără constructor după renegocierea cu Behtel. Din cei peste 400 de kilometri pe care îi are A 3, se mai lucrează doar la Suplacu de Barcău – Borş. Cei 64 de kilometri ar trebui să fie finalizaţi în 2013.
Ieri, Comisiile parlamentare economică şi de industrii au avizat favorabil, cu 21 de voturi „pentru” şi 6 „împotrivă”, proiectul de buget al Ministerului Transporturilor pe 2012, fără amendamente. Principalele proiecte de infrastructură rutieră incluse în proiectul de buget sunt autostrăzile de pe Coridorul IV Pan European Sibiu – Nădlac, A2 – Cernavodă – Constanţa, A 3 – Braşov – Borş şi autostrada Bucureşti – Ploieşti. Astfel, pentru autostrada Sibiu – Nădlac, în lungime de 332 de kilometri, s-au alocat 761 de milioane de euro; pentru cei 73 de kilometri dintre Cernavodă şi Constanţa s-au alocat 70 de milioane de euro, pentru 72 de kilometri din A 3 – Braşov – Borş au fost alocate 100 de milioane de euro, iar Bucureşti – Ploieşti, în lungime de 62 de kilometri, a primit 31 de milioane de euro; centura Bacău, în lungime de 30 de kilometri, a primit 30 de milioane de euro.
Anca Boagiu, ministrul Transporturilor, a anunţat că va finaliza anul viitor aproximativ 90 de kilometri de autostradă, reprezentând tronsoanele Bucureşti – Ploieşti şi Medgidia – Constanţa, urmând ca în 2013 să dea în folosinţă alţi 550 de kilometri de pe Coridorul IV pan-european. „Anul 2013 va fi anul de finalizare a lucrărilor contractate în 2011, urmând să fie finalizaţi 550 de kilometri de autostradă”, a afirmat ministrul Boagiu, la comisiile reunite din cele două Camere pentru discutarea bugetului. Astfel, pentru anul viitor, 215 milioane de euro vor fi alocate pentru construcţia a 14 centuri ocolitoare, în lungime totală de 235,4 kilometri, şi alte 440 de milioane de euro pentru reabilitarea a 2.000 de kilometri de drumuri naţionale.
Autostrada Bucureşti – Ploieşti, pentru care s-a asigurat finanţare şi în acest an, fiind construită integral pe bani de la buget, nu va fi gata pe 15 decembrie. În loc de inaugurare, la 15 decembrie vor fi analizate stadiile lucrărilor de pe cele trei tronsoane. În funcţie de volumul lucrărilor executate vor fi aplicate şi penalităţile. Ministrul Transporturilor a spus că urmează să îi penalizeze pe cei care construiesc autostrada cu 0,05% pe zi din valoarea contractului până la încheierea lucrărilor. Împărţită în trei tronsoane, autostrada spre munte are finalizate doar capetele. De la centura de nord a Bucureştiului şi până aproape de Moara Vlăsiei, atât cât ţine primul tronson pe care construieşte Pizzarotti şi Tirrena Scavi, există deja mixtura astfaltică. Lucrurile se schimbă pe tronsonul pe care lucrează Pa & Co, Umb şi Euroconstruct. Ce 42 de kilometri, împărţiţi între cele trei firme, au stadii foarte diferite. Dacă UMB şi Pa & Co au deja mixtură asfaltică, bucata ce îi revine Euroconstruct a avansat însă foarte greu, constructorul ameninţând la un moment dat cu abandonarea lucrărilor
sursa: jurnalul.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comenteaza..