luni, 5 martie 2012

Autostrada, suspendată între Gilău şi Mihăieşti

Licitaţia de atribuire a contractului pentru lucrările la autostradă pe tronsonul Gilău - Mihăieşti ar putea fi reluată, având în vedere că procedura a fost suspendată de CNSC, în urma unei contestaţii.
Consiliul Naţional pentru Soluţionarea Contestaţiilor (CNSC) a admis cererea societăţii SC Drumuri şi Poduri Gheorgheni şi a decis să suspende licitaţia de atribuire a contractului pentru construcţia tronsonului Gilău - Mihăieşti. Contestaţia vizează câteva dintre cerinţele din caietul de sarcini privind condiţiile de calificare. Pentru cei 8,7 km de autostradă, Compania Naţională de Autostrăzi şi Drumuri Naţionale din România (CNADNR), a propus un buget estimativ de 316 milioane de lei.
   
În timp ce Bechtel s-a angajat prin contract să finalizeze anul acesta minim 25 de kilometri de autostradă, pe sectorul Suplacu de Barcău - Borş, Ministerul Transporturilor, prin CNADNR, a promis că va demara lucrările pe tronsonul Gilău - Mihăieşti. Este vorba despre singura porţiune din proiectul autostrăzii de pe teritoriul judeţului Cluj care a fost scoasă în afara contractului cu Bechtel. Licitaţia pentru atribuirea lucrărilor de proiectare şi de execuţie pe acest tronson urma să se deschidă în 21 martie, însă societatea Drumuri şi Poduri Gheorgheni a contestat o serie din condiţiile prevăzute în caietul de sarcini.

Astfel, CNSC a dispus suspendarea licitaţiei până la soluţionarea contestaţiei. În cazul în care se va decide ca autoritatea contractantă (CNADNR) să modifice documentaţia licitaţiei, procedura de atribuire ar urma să se reia. Nemulţumirile societăţii Drumuri şi Poduri Gheorgheni se leagă de unele date prevăzute la condiţiile de calificare, privind experienţa similară, care ar restrânge sfera de participare a societăţilor interesate ("Ofertantul trebuie să demonstreze că a executat în ultimii cinci ani cel puţin un contract de lucrări de construcţie în domeniul infrastructurii de transport rutier, în care participarea ofertantului la aceasta să fi fost în valoare de minim 250.000.000 de lei, fără taxa pe valoarea adăugată; ofertantul trebuie să facă dovada că a dus la bun sfârşit în ultimii cinci ani cel puţin un proiect de elaborare a proiectului tehnic şi de detalii de execuţie pentru lucrări de construcţii, reabilitări, modernizări, lărgiri de drumuri naţionale, drumuri expres sau autostrăzi în lungime totală de minim 8 km").

Bugetul estimativ pentru acest tronson de 8,7 km este de 316.721.333 de lei, adică 9 milioane de euro pe km. De asemenea, pentru că este considerat un traseu foarte dificil - potrivit reprezentanţilor CNADNR - pentru finalizarea acestui tronson de autostradă termenul de execuţie şi de garanţie a fost fixat la 72 de luni.

sursa: ziudecj.ro

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza..