Cîteva zeci de mii de pliante, broşuri, DVD-uri şi albume cu imagini, gratuite, vor promova Braşovul prin intermediul celor trei centre de informare turistică din oraş. Primăria Braşov finalizează proiectul „Braşovul-Centrul Turismului Românesc“, proiect în valoare totală de 990.000 de lei, finanţat prin Programul Operaţional Regional, Axa prioritară 5- Dezvoltarea durabilă şi promovarea turismului. Finanţarea a fost semnată în 30 septembrie 2010, de Ministerul Dezvoltării Regionale şi Turismului şi municipalitatea braşoveană. Din totalul sumei, 98% au reprezentat finanţare nerambursabilă, iar 2% contribuţia municipalităţii. „Obiectivul proiectului a fost promovarea potenţialului turistic al municipiului Braşov prin activităţi specifice de marketing, cu scopul creşterii activităţii pentru turism şi afaceri. În cadrul proiectului au fost realizate şi distribuite un număr de 20.000 pliante, 60.000 broşuri, 20.000 hărţi, 5.000 DVD-uri şi 3.000 cataloage care au promovat ansamblul monumentelor de arhitectură, de artă şi memoriale din municipiul Braşov, evenimentul cultural «Sărbătoarea Junilor», precum şi Rezervaţia de peisaj Masivul Postăvarul“, a declarat managerul proiectului, Cecilia Doiciu, directorul Direcţiei Relaţii Externe, Cultură şi Evenimente din cadrul Primăriei Braşov.
Materialele se găsesc gratuit în centrele de informare turistică
O parte dintre materialele de promovare au fost distribuite deja înainte de ediţia din acest an a Sărbătorii Junilor, iar restul au început să fie distribuite din luna septembrie, prin cele trei centre de informare turistică din oraş. De asemenea, materialele au fost prezentate şi la Tîrgul de Turism de la Braşov –Transylvania Tourism Fair (13-15 mai 2011) şi la Tîrgul de Turism al României (3-6 noiembrie 2011), precum şi cu ocazia desfăşurării altor evenimente care au avut loc în municipiul Braşov, ori la tîrguri la care Braşovul nu a participat, dar a trimis materialele de promovare. În continuare, ele se găsesc, potrivit reprezentanţilor Primăriei, în centrele de informare turistică (în Casa Sfatului, la Gara Braşov şi lîngă primărie, la intrarea în parc). Albumul „Braşov“ este, potrivit managerului de proiect, „piesa de rezistenţă“ a părţii care a vizat materialele de promovare. „Albumul a fost lucrat împreună cu cercetătorul Dana Jenei şi oferă nu numai o colecţie de fotografii recente sau de arhivă, ci şi o bună documentare despre perioadele istorice ale Braşovului“, a declarat Cecilia Doiciu. Albumul cuprinde descrieri documentate despre cetate şi chiar imagini începînd din Evul Mediu (1235 - 1541) şi pînă în secolul XX, trecînd prin Renaştere, Baroc, Neoclasicism, perioada monarhiei austro-ungare.
Finanţarea a inclus Sărbătoarea Junilor, sigla Braşovului şi studii de piaţă
Perioada de implementare a proiectului a fost de 15 luni. Potrivit Ceciliei Doiciu, proiectul a inclus şi finanţarea pentru două studii de piaţă care să ofere date despre situaţia dinainte de începerea proiectului şi de la finalul său, unul dintre scopurile declarate ale proiectului fiind creşterea cu cel puţin 3% a numărului de turişti care vin la Braşov, faţă de anul anterior conceperii proiectului, respectiv 2008. „Dat fiind că eram la începutul perioadei de criză, am preferat să fim mai prudenţi cu estimările. Acum însă, credem că am depăşit semnificativ ţinta propusă. Aşteptăm rezultatele analizei finale, pentru a putea confirma acest lucru“, a declarat Cecilia Doiciu. Sărbătoarea Junilor din acest an a fost organizată tot în cadrul aceluiaşi proiect, cu finanţare din cei 990.000 de lei. Pe lîngă spectacolul de foclor, organizat cu această ocazie, au fost realizate 150 eşarfe, 100 afişe stradale, 50 mp mesh-uri, 15 roll-up-uri. Pentru promovarea proiectului au avut loc 2 conferinţe de presă şi au fost realizate 2 emisiuni televizate, au fost publicate 4 comunicate de presă în ziare locale. Pe toată perioada de implementare a proiectului a fost realizată o companie de promovare prin 10 autocolante, 2 bannere, precum şi o companie de promovare on-line pe site-ul Primăriei Municipiului Braşov, în cadrul secţiunii Turism local. De asemenea, fondurile alocate siglei turistice a Braşovului - „Braşov - Take a breath of mountain air“ au provenit tot din acest proiect. Sigla, potrivit Ceciliei Doiciu, a fost deja înregistrată la Oficiul de Stat pentru Invenţii şi Mărci (OSIM), cu drept de folosinţă exclusivă în favoarea Municipiului Braşov.
sursa: monitorulexpres.ro
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu
Comenteaza..