joi, 10 decembrie 2009

Piaţa de property managment prinde contur

autor: Diana State

Companiile de adminstrare obţin anual o cifră de afaceri între 3-4 milioane de euro

Piaţa de property managment ( n.r. - administrarea proprietăţilor) este una nouă, dar pe care nu se tem să intre pe piaţă noi jucători. Dacă în 2000 au apărut primele companii private ce ofereau soluţii în acest domeniu, în 2009 aceste companii oferă o gamă variată de servicii de administrare şi aduc anual o cifră de afaceri de 3-4 milioane de euro pe an, reiese din estimările făcute de reprezentanta companiei Towers Group, pe fondul datelor furnizate de Institutul Naţional de Statistică şi cele oferite de Registrul Comerţului.
"În acest moment există fond locativ suficient atât în Bucureşti, cât şi în celelalte mari oraşe  ale ţării. România înţelege şi adoptă necesitatea serviciilor de Property Management. Towers îşi propune să ajute proprietarii de imobile să-şi păstreze intactă valoarea proprietăţii şi chiar să-şi sporească veniturile generate din aceste proprietăţi", declară Ortansa Dumitru, Managing Partener Towers.

Costurile pentru administrare nu s-au modificat faţă de anul trecut


Anul trecut companiile din domeniu spuneau că firmele de administrare cereau un comision între 8 şi 20% din totalul cheltuielilor de întreţinere. În cazul companiei DTZ Echinox, pentru spaţiile de birouri cu suprafeţe cuprinse între 20.000 mp - 30.000 mp, clienţii plăteau în medie 0,4 euro/mp, iar pentru suprafeţe mai mici între 10.000 mp -20.000 mp se putea ajunge chiar la 0,5 -1 euro/mp. Pe piaţa rezidenţială, preţurile se aliniau între 0,5-1 euro/mp. Iar pe piaţa industrială care este cea mai puţin dezvoltată din perspectiva externalizării serviciilor de PMF, clienţii puteau plăti un preţ de 0,25-0,5 euro/mp.Anul acesta costurile pentru un complex rezidenţial ar fi cam între 4,73- 7,57 euro (20-32 lei) /lună /proprietar doar pentru administrare,  iar costul serviciilor se împarte lunar pe numărul de apartamente. "Ne adresăm tuturor acelora care au nevoie de astfel de servicii de la locuinţe private până la săli de sport, costurile variază în funcţie de suprafaţa, destinată spaţiului, frecvenţa serviciilor, materialele folosite între 0,30 euro/mp şi până la 0,85 euro /mp. Depinde de pachetul de servicii ales pe lângă administrare la care noi oferim , curăţenie, pază/monitorizare", explică reprezentanta Towers.

În 2010, compania Towers vrea să administreze 300 de proprietăţi

Compania Towers a fost înfiinţată în 2007, în ultimii ani extinzându-şi competenţele în domeniul serviciilor de adminstrare imobiliară. Pentru 2010, planurile companiei vizează extinderea portofoliului de clienţi la un număr de 250 de apartamente şi 50 de terenuri. În prezent, în portofoliul companiei Towers unul dintre clienţi le-a oferit spre administrare o proprietate compusă din 30 apartamente. Pentru viitor, compania îşi propune să finalizeze contracte cu un grup de clienţi ce urmează să-şi facă recepţia la apartamente în primul trimestru al lui 2010 oferindu-le servicii de asistenţă în acest proces de recepţie urmând ca apoi să le fie gestionată proprietatea de consultanţii firmei.
"Echipa de consultanţi Towers se ocupă de operaţiunile zilnice aferente administrării proprietăţilor clienţilor, oferind atât proprietarilor, cât şi chiriaşilor servicii eficiente din punct de vedere al costurilor.
Compania îşi propune să ajute proprietarii de imobile să-şi păstreze intactă valoarea proprietăţii şi chiar să-şi sporească veniturile generate din aceste proprietăţi" - Ortansa Dumitru, Managing Partener Towers.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Comenteaza..